Werkdruk naar werkgeluk

Van hard werken naar hart werken

Je hebt een keuze: werkdruk of werkgeluk! Geen keuze maken, betekent vaak meer werkdruk. Dus maak een keuze en doe mee. Als jij verandert, verandert alles met je mee.

Gebruikmaken van coaching is geen zwaktebod én betekent niet dat het slecht gaat. Het betekent dat jij jezelf en je werk serieus neemt!

Ik begeleid onderwijsprofessionals met het verminderen van werkdruk en het vergroten van werkgeluk (werkflow). 

Waan van de dag

In het onderwijs wordt veel werkstress ervaren. Helaas kent iedere onderwijsprofessional wel iemand die thuis zit vanwege een burn-out. Dit betekent niet dat het erbij hoort en dat je er niks aan kan doen! integendeel, dit betekent dat jij jezelf héél serieus mag nemen. 

Herken je dat je aandacht wordt opgeslokt door regelzaken? De waan van de dag. Aandacht voor je drijfveren en passie ontbreekt. Het enthousiasme voor je werk vermindert. De balans is zoek. Met regelmaat voel je angst om in een burn-out terecht te komen. Je verlangt om (weer) te werken vanuit bevlogenheid en vertrouwen. Niet vanuit angst. 

Wacht (en lijdt) niet langer. Kom in beweging en pak de regie. Ik begeleid je graag waardoor je vertrouwen groeit dat het ook anders kan! Echt. 

Als jij verandert, verandert alles met je mee.

tineke ernst

Herken jij dat?

Herkenbaar? 

Herken jij dat?

Herkenbaar? Kom dan van je eiland af en ga samen met mij aan de slag!

Wat levert het op?

Iedere dag met plezier in het onderwijs werken, dat wil jij toch ook? Moeiteloos, met vertrouwen, een leeg hoofd en een groot hart:). 

ernsteigen logo

Ervaring van anderen

Praktisch

We starten met een (gratis) kennismaking. We bepalen daarin gezamenlijk welk traject passend is voor jou. 

Denk aan: 

Ik ben erkend als organisatiebegeleider, registercoach en supervisor vanuit het LVSC, de beroepsvereniging voor professioneel begeleiders. 

Over mij

Vroeger mopperde mijn vader weleens op mijn moeder (kleuterleidster) als ze op zondagmiddag voorbereiding trof voor school. Ik vroeg mij toen al af; “wat vind ik hiervan?” Ervaart mijn moeder werkstress of bezieling? Of allebei.

In 2006 begon ik zelf met werken in het onderwijs. Ik wilde het héél graag héél goed doen en vond het niet erg om wat meer uren te werken dan op papier stond. Zo ontstond er een papieren werkelijkheid en een beleefde werkelijkheid. Door mijn passie en bevlogenheid zat het met mijn energiebalans goed. 

Werkstress, werkdruk zijn veel besproken thema’s in het onderwijs. In al die jaren dat ik in het onderwijs werkzaam ben heb ik weinig gesproken over bezieling, creativiteit of intuïtie. Terwijl bezieling het verschil kan maken. Het is onze motor, zonder bezieling is een organisatie dood. Zonder bezieling werk je op de automatische piloot in plaats van als mens!

Ik doe mijn werk als mens. Ik verwonder mij, stel vragen vanuit oprechte nieuwsgierigheid, gebruik mijn intuïtie, zet creativiteit in. Het brengt mij werkplezier! Immateriële zaken zoals bezieling, zingeving wekken mijn interesse. Als nuchtere Fries voel ik telkens de uitdaging om – zonder de betekenis te kort te doen – het concreet te maken. Om ervaring uit te wisselen én te inspireren. Dat is mijn intentie met deze ‘training’.

Sluit je aan?

Over mij

Vroeger mopperde mijn vader weleens op mijn moeder (kleuterleidster) als ze op zondagmiddag voorbereiding trof voor school. Ik vroeg mij toen al af; “wat vind ik hiervan?” Ervaart mijn moeder werkstress of bezieling? Of allebei. 

Vanaf 2006 werk ik in het onderwijs. Ik wilde het héél graag héél goed doen en vond het niet erg om wat meer uren te werken dan op papier stond. Door mijn passie en bevlogenheid zat het met mijn energiebalans goed.  

Een paar jaar later startte ik als taakhouder Personeel en voerde gesprekken met collega’s over werkstress of werkdruk. Uiteenlopende verhalen en uiteenlopende gevoelens. Met regelmaat voelde ik mij machteloos. In de school werd ‘de oplossing’ voor werkstress door werkdruk werd bij het individu gezocht. De vraag: “wat doen we met elkaar?” werd niet gesteld.

Werkstress, werkdruk zijn veel besproken thema’s in het onderwijs. In al die jaren dat ik in het onderwijs werkzaam ben heb ik weinig gesproken over bezieling, creativiteit of intuïtie. Terwijl bezieling het verschil kan maken. Het is onze motor, zonder bezieling is een organisatie dood. Zonder bezieling werk je op de automatische piloot in plaats van als mens! 

In 2017 besloot ik om te gaan studeren. Twintig uur per week, naast werken en een gezin met ondertussen 3 kinderen (waarvan de jongste een baby). Velen (inclusief ikzelf😉) vroegen zich af hoe ik dat ging doen. Ik heb die jaren in theorie en praktijk veel geleerd over stress door werkdruk. Mijn blauwdruk en de samenleving kennen, heeft mij gevoed. Ik heb geleerd wat ik zelf, de leidinggevende en de organisatie (het collectief) kan doen.

Vanaf 2017 coach ik onderwijsprofessionals. Werkstress bleek een veel besproken onderwerp. Wederom leerde ik over dit thema. Dit deel ik met liefde. Om een verschil te kunnen maken. 

Want een burn-out is niet nodig om je gedrag te veranderen, onthoud dat! Het raakt mij dat (onnodig) veel krachtige professionals thuis zitten door werkstress. Dit kan anders. Hiervoor zet ik mij met passie in!

Sluit je aan?

tineke ernst

Vanuit de druk kun je functioneren, vanuit de rust kun je iets nieuws leren (Joke Hermsen).

Kennismakingsgesprek inplannen

Neem via onderstaand formulier contact op en ik reageer zo spoedig mogelijk!

Scroll naar top